O ile rok 2021 był rokiem powstania Girls Money Club, a rok 2022 był rokiem ekspansji i wzrostu, to 2023 rok dosłownie wyniósł nasz projekt na zupełnie inny poziom. Dziś dzielę się nie tylko liczbami, lecz także moimi spostrzeżeniami dotyczącymi tworzenia najszybciej rozwijającej się społeczności edukacyjnej na rynku finansowym w Polsce.
W niecałe 3 lata Girls Money Club przeszedł drogę od nieśmiałego pomysłu do prężnie działającej społeczności obejmującej niemal 50 tysięcy kobiet. 2023 rok przyniósł jeszcze większą dynamikę zmian niż ta obserwowana wcześniej (polecam nadrobić zaległości i przeczytać artykuł podsumowujący rok 2021 oraz tekst podsumowujący rok 2022).
Za część tej dynamiki z pewnością odpowiada nagroda dla Girls Money Club jako najlepszej inicjatywy edukacyjnej na rynku finansowym w Polsce, którą otrzymałyśmy w marcu na konferencji Invest Cuffs. Ale nie tylko. Projekt GMC to już wielka machina, stojąca na kilku stabilnych nogach: opiera się nie tylko o blog czy podkast, lecz także o liczne media społecznościowe, grupę na Facebooku, wszechstronne produkty cyfrowe (z flagowym kursem inwestowania od podstaw na czele), jak i networking. W 2023 roku częściej bowiem spotykałyśmy się na żywo, w tym zorganizowałyśmy dwie duże konferencje inwestycyjne skierowane głównie do kobiet. A nad wszystkim czuwa wciąż rosnący, zaangażowany zespół.
Podobnie jak w poprzednim roku, podsumowanie 2023 roku w Girls Money Club dzielę na części. Są nimi:
- Misja
- Grupa na Facebooku
- Instagram i inne media społecznościowe
- Strona www i blog
- Newsletter
- Podcast
- Produkty GMC: kurs inwestowania od podstaw, Klub GMC, planer itd.
- Spotkania i konferencje
- Siedziba GMC w Warszawie
- Team GMC
Przy omówieniu każdego z tych obszarów, wspomnę o moich kluczowych wnioskach, ale także uchylę także rąbka tajemnicy w kwestii planów na 2024 rok.
A więc – zaczynamy!
Posłuchaj o kulisach Girls Money Club w naszym podkaście:
Misja: przejście na wyższy poziom
Od samego momentu powstania Girls Money Club, misją projektu było wyposażenie jak największej liczby kobiet w odpowiednią wiedzę i narzędzia pozwalające na uzyskanie spokoju i poczucia bezpieczeństwa w kwestiach finansowych, dotarcie do niezależności finansowej i skuteczne dążenie do wolności finansowej. I ta misja od początku była realizowana nie tylko poprzez tworzenie edukacyjnych treści, ale przede wszystkim przez budowanie wspierającej społeczności kobiet dbających o pieniądze i budujących piękne życie. Bo dużo raźniej jest budować swoją finansową przyszłość w otoczeniu osób podobnych do nas, z którymi się utożsamiamy.
Dynamiczny rozwój GMC w pierwszych dwóch latach istnienia projektu udowodnił mi, że ta misja ma sens i że jest potrzebna. Niemniej, w latach 2021 i 2022 miałam odczucie, że nadal poruszam się na marginesie branży inwestycyjnej – że duże firmy i instytucje jeszcze nie wierzą w to, że kobiety to ogromna siła na rynku finansowym. Bo przecież dane pokazywały, że wśród inwestorów dominują mężczyźni, prawda? 😉 Mimo że od kilkunastu lat jestem insiderką w branży inwestycyjnej, nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że GMC wciąż było traktowane jako coś tymczasowego – klub dyskusyjny, który prędzej czy później zniknie.
Ale 2023 rok był inny. W mojej opinii był to pierwszy rok, w którym potrzeba edukacji finansowej i inwestycyjnej kobiet została dostrzeżona wśród instytucji. Dlaczego akurat teraz? No cóż, jako finansistka doskonale wiem, że nasza branża najlepiej rozumie i uwielbia jeden język – język liczb. A w 2023 Girls Money Club mógł w końcu pokazać imponujące liczby, świadczące o tym, że „coś ewidentnie jest na rzeczy”.
Pierwszym impulsem była marcowa nagroda dla GMC jako najlepszej inicjatywy edukacyjnej, którą otrzymałyśmy w marcu (więcej o niej piszę poniżej, w sekcji Spotkania i konferencje). O ile bowiem nominacje przydzielane są przez jury, to ostatecznie o wygranej decyduje otwarte głosowanie. Wygrana GMC była dobitnym przykładem tego, że nie jesteśmy wydmuszką, a prawdziwą zaangażowaną społecznością.
Ale oprócz niej, w zasadzie trudno było znaleźć obszar, który w GMC nie rozwijałby się dynamicznie w 2023 roku. Wskaźniki dotyczące przesłuchań podkastu, liczby członkiń grupy na FB, obserwatorek na Instagramie czy zapisów na wyzwania i kursy wręcz puchły w oczach (o nich będzie jeszcze poniżej).
Moja – a w zasadzie nasza – misja w Girls Money Club jednak tak czy inaczej dopiero nabiera rumieńców. 2024 z pewnością będzie czasem dalszej ekspansji i docierania do kolejnych kobiet gotowych porządnie zadbać o swoje finanse, bez oceniania, wstydu czy wyrzutów sumienia. Takich, które chcą przy tym dobrze się bawić i czuć wsparcie innych kobiet.
Ale ta misja jest tak naprawdę znacznie szersza, bowiem nasze działania w Girls Money Club od zawsze miały jeden główny wydźwięk:
Pieniądze nie są celem samym w sobie ani środkiem do zaimponowania innym – lecz są narzędziem do tworzenia spokojnego, radosnego i spełnionego życia, w którym nic nie musimy nikomu udowadniać.
Mnie samą od lat mierzi fakt, że bogactwo wciąż utożsamiane jest z konsumpcjonizmem. „Mam pieniądze, więc w końcu mogę kupić sobie drogi samochód / torebkę Chanel / (tu wpisz cokolwiek innego, czego inni będą zazdrościć ;))” – ta kultura fasady jest główną barierą, przez którą więcej osób w Polsce (każdej płci) nie osiąga wolności finansowej. Krok po kroku chcemy więc w Girls Money Club budować wizję bogactwa opartego nie o leczenie kompleksów, a o dbałość o dobrostan swój i najbliższych osób.
Szerzenie wizji pieniędzy jako drogi do lepszego życia – to misja, która zapewne wciąż będzie nam przyświecać w 2024 roku.
Grupa na Facebooku: ponad 36 tysięcy kobiet
W zasadzie od początku funkcjonowania GMC trzonem społeczności jest założona pod koniec stycznia 2021 r. grupa na Facebooku: Girls Money Club [praca zdalna | inwestowanie od podstaw]. Już w pierwszych miesiącach istnienia rozwijała się ona szybko: 2021 rok zakończyła liczbą niemal 6100 członkiń, a 2022 rok liczbą niemal 15 tysięcy członkiń. Rok 2023 kończy się liczbą 36 tysięcy kobiet.
O tym, w jaki sposób budowała się społeczność GMC poprzez grupę, napisałam więcej w artykule: Kulisy GMC #2 – budowanie społeczności. I w 2023 roku chciałam wrócić do korzeni, czyli regularnego publikowania postów i większego porządku w grupie.
Tak duży rozrost grupy ma bowiem swoje wyzwania. Wśród nich na pierwszy plan wybijają się m.in. konieczność uporządkowania treści, moderowania postów i dbania o dobrą atmosferę, jak również o utrzymujące się zaangażowanie społeczności. Duże grupy mają bowiem to do siebie, że z czasem potrafią tracić one swoją intymną atmosferę i stawać się zlepkiem podobnych do siebie postów. Im więcej osób pojawia się w grupie, tym większe jest także prawdopodobieństwo, że wśród nich znajdą się osoby poszukujące jedynie sposobu na tanie rozreklamowanie się lub publikowanie obraźliwych komentarzy.
W Girls Money Club stawiłyśmy czoła tym wyzwaniom. Pojawił się nowy regulamin grupy, który ograniczył liczbę tzw. „leniwych postów”, czyli wpisów, w których autor(ka) idzie na łatwiznę i zadaje pytanie, które już wielokrotnie wcześniej padło. Na wstępie do grupy jest także konieczność przeczytania i akceptacji regulaminu – co zwiększa szanse na to, że członkinie potraktują go poważnie. 😉
Co do treści – nadal za większość wpisów odpowiadają członkinie grupy. Team GMC jednak nad nimi czuwa i regularnie wrzuca swoje posty. Ja w każdy czwartek publikuję najważniejsze ogłoszenia dotyczące tego, co dzieje się w naszej społeczności. Co miesiąc pojawia się także post przeznaczony dla osób poszukujących pracy lub pracowników.
Co dalej z grupą? Nowo nadany kurs, w którym stawiamy na dbałość o jakość treści i dobrą atmosferę w grupie – będzie kontynuowany w 2024 roku.
Instagram i inne media społecznościowe: pękło 40 tysięcy
Współcześnie nie ma dynamicznie rozwijającej się społeczności bez wsparcia – nomen omen – mediów społecznościowych. Jednak obecnie tych mediów jest coraz więcej i łatwo się w ich gąszczu pogubić. Trzeba było więc ustalić priorytety.
Najważniejszym medium społecznościowym w Girls Money Club okazał się Instagram. Na moim profilu (@dorota.sierakowska) w poprzednim roku pojawiło się jeszcze więcej treści edukacyjnych, dzięki temu na koniec 2023 roku liczba obserwatorów (głównie obserwatorek) dobiła do 40 tysięcy. Rozwijał się także profil @girls.money.club, który na koniec 2023 r. obserwowało ponad 11 tysięcy osób.
Na pozostałe media społecznościowe położyłyśmy w tym roku mniejszy nacisk. TikTok to obecnie około 13,5 tys. obserwujących, na YouTube póki co pojawiają się jedynie podkasty, a subskrybentów jest póki co niecałe 3 tys. Jest jeszcze LinkedIn – tu obserwujących profil Girls Money Club jest 900. To nie są imponujące liczby, ale każdy z tych sposobów przekazu będzie rozwijany w 2024 roku.
Jednak najważniejszą zmianą w tym roku będzie zaangażowanie w planowanie postów ze znacznie większym wyprzedzeniem. Dynamiczny rozwój GMC sprawił bowiem, że wszystko działo się szybko, a w mediach społecznościowych wiele materiałów pojawiało się spontanicznie. I o ile sam spontan nie jest zły, to planowanie z pewnością poprawi efektywność działań.
Strona www: do trzech razy sztuka!
Szybki rozwój Girls Money Club, tworzenie nowych produktów oraz uzyskiwanie ogromnej ilości feedbacku od społeczności GMC, stawia przed nami jeszcze jedno kluczowe wyzwanie: dopasowanie strony www.girlsmoneyclub.pl do ciągle zwiększających się potrzeb odbiorczyń.
W rezultacie, dotychczas strony były już dwie. W 2021 roku strona internetowa powstała szybciutko, aby móc publikować dłuższe treści na blogu. Z kolei w 2022 r. społeczność GMC była już dojrzalsza, więc strona została zbudowana na nowo i znacznie bardziej dopracowana. Powstały na niej trzy ścieżki: Inwestorki, Cyfrowej Nomadki i Przedsiębiorczyni, na których można było rozwijać wiedzę z różnych dziedzin. Ale i ta strona już nie wystarcza!
Początek 2024 roku przyniesie więc nową stronę internetową Girls Money Club, jeszcze lepiej odpowiadającą na potrzeby czytelniczek. Rezygnujemy z trzech ścieżek, bo zauważyłyśmy, że wiele osób ma trudności z wyborem tej jednej, dominującej – wszak można być zarówno Inwestorką, jak i Przedsiębiorczynią czy Cyfrową Nomadką. Zamiast tego, tworzymy jednak coś lepszego: każda osoba wchodząca na stronę na wstępie będzie mogła otrzymać za darmo spersonalizowany plan finansów osobistych, który przekieruje ją do odpowiednich na dany moment treści. Bo przecież jedna osoba może akurat walczyć z długami, podczas gdy inna powinna położyć nacisk na zainwestowanie sporych oszczędności.
W 2023 roku na stronie www zagościło prawie 100 000 nowych użytkowników, więcej niż w latach poprzednich. Liczymy na to, że nowa strona te statystyki jeszcze poprawi i będzie przyjaznym miejscem do budowania wiedzy o pieniądzach: ich zarabianiu, oszczędzaniu i inwestowaniu.
Newsletter: niezmiennie chętnie czytany!
Newsletter to już prawdziwa duma Girls Money Club. W 2023 był on nadal tym obszarem, który przynosił mi dużo radości i budował więź z kobietami z naszej społeczności. O ile na koniec 2021 roku do newslettera zapisanych było prawie 1500 osób, a na koniec 2022 r. liczba ta przekroczyła 8,6 tysiąca, to rok 2023 zakończył się wynikiem niemal 16 tysięcy subskrybentów/-ek (oczywiście uwzględniając regularne „czyszczenie” osób nieaktywnych).
W poprzednim roku dbałam o te same czynniki, które doprowadziły do znaczącego wzrostu zaangażowanej listy mailingowej już wcześniej, a więc:
- Kuszące lead magnety (aż trzy e-booki: „50 sposobów na zarabianie”, „Pytania i odpowiedzi początkującej inwestorki” oraz „Praca zdalna – jak połączyć podróże i zarabianie”);
- Regularność (newsletter nadal pojawiał się w każdy piątek około południa);
- Edukacyjno-rozrywkowy charakter newslettera (tłumaczenie prostym językiem najważniejszych wydarzeń ze świata finansów, inspiracje dotyczące kariery i biznesu, polecajki do czytania/oglądania, itd.).
Dodatkowo w budowaniu kluczowe czynniki, pomagające budować listę mailingową:
- Webinary – ponad 3000 zapisów na webinar to już reguła, z rekordem 3770 zapisów na webinar „Co robić z pieniędzmi w zależności od sytuacji życiowej”;
- Wyzwania – tu dużym zainteresowaniem cieszyło się edukacyjne wyzwanie tradingowe „Trading 4 all” (ponad 2000 zapisanych kobiet) oraz nasze tradycyjne wyzwanie noworoczne (na przełomie 2023 i 2024 roku zapisało się na nie 5000 kobiet!).
Także zaangażowanie czytelników newslettera pozostało spore i przebiło wszelkie średnie, zarówno te ogólne, jak i stricte branżowe. Przeciętna otwieralność maila (open rate) podskoczyła do 55,6% z i tak już sporych 53% w 2021 r., zaś wskaźnik kliknięć (click rate) utrzymał się na ponad 6-procentowym poziomie.
Te liczby są dla mnie niezmiennie bardzo ważne, bo utrzymanie zaangażowania czytelników/-czek newslettera staje się szalenie trudne przy wzroście bazy mailingowej. To istotne tym bardziej, że zawierające linki i grafiki newslettery wciąż wpadają często do zakładki Oferty lub nawet Spam (coraz rzadziej, ale jednak), więc ich widoczność bywa ograniczona.
W 2024 roku postawimy na to, co sprawdzone: newsletter będzie wychodził regularnie, jak do tej pory, i będzie wyładowany ciekawymi edukacyjnymi treściami, polecajkami i przemyśleniami o pieniądzach (i nie tylko). Dla nas w teamie GMC pisanie newslettera to część przedweekendowej rutyny – i cieszy mnie to, że dla wielu czytelniczek piątkowe wiadomości to także element przyjemnej końcówki tygodnia.
Podcast Girls Money Club: 100 odcinków za nami
2023 rok był już drugim rokiem regularnych publikacji odcinków podkastu Girls Money Club – o ile w nowy rok wchodziłam 50-tym odcinkiem, to w grudniu poprzedniego roku świętowałyśmy okrągły setny odcinek podkastu. Z tej okazji zmieniła się także okładka.
Regularność publikacji była tym, co cieszyło mnie najbardziej. Z niewielkimi wyjątkami, odcinki pojawiały się praktycznie w każdy wtorek, a publikowane były na licznych platformach podkastowych (Spotify, Apple Podcasts itd.) oraz na YouTube.
O ile rok 2022 był pierwszym rokiem funkcjonowania podkastu i dopiero rozkręcania tej formy przekazu, to w roku 2023 statystyki wystrzeliły w górę. W całym poprzednim roku podkast przesłuchany został ponad 280 tys. razy, co daje średnio 5600 przesłuchań na odcinek (+ kilkaset przesłuchań na YouTube). To ogromy skok w porównaniu z wcześniejszym rokiem, kiedy to średnia oscylowała w okolicach 1160 przesłuchań na odcinek.
Rekordowy odcinek został w samym poprzednim roku przesłuchany wyraźnie ponad 9000 razy. Nadal ogromnym zainteresowaniem cieszą się pierwsze odcinki (m.in. ten o poduszce finansowej), jak również odcinki o funduszach ETF od podstaw, budowaniu własnego biznesu krok po kroku oraz prostych sposobach na inwestowanie.
Produkty GMC: idzie nowe!
W roku 2023 największą popularnością w GMC cieszył się nieustannie kurs inwestowania od podstaw. Jednak nie tylko – dołączanie nowych kobiet do społeczności było dla wielu z nich okazją do mocnego ruszenia z edukacją finansową w oparciu także o inne nasze materiały.
- Kurs inwestowania od podstaw
Niemal od początku istnienia Girls Money Club szczególny nacisk położyłyśmy na naukę inwestowania od podstaw. W 2023 roku nie było inaczej – pojawiły się kolejne edycje naszego flagowego kursu inwestowania od podstaw „Od zera do pierwszej transakcji”. Obecnie mamy za sobą już 8 edycji z łączną liczbą kursantek wynoszącą 2757.
Najważniejszą zmianą w 2023 roku było jednak wycofanie starej wersji kursu – 8 edycji to na tyle dużo, aby pozbierać niezbędny feedback i w oparciu o niego stworzyć ulepszony produkt. Początek 2024 roku przyniesie więc drugą, poprawioną wersję naszego flagowego i wyczekiwanego kursu.
- Kurs „Finansowy start”
Odświeżeniu, a w zasadzie zupełnej metamorfozie, ulegnie dotychczasowy mini-kurs „Finansowy start”. Ten niewielki produkt w nowym roku stanie się pełnowartościowym, dużym kursem, który w najlepszy sposób uporządkuje finanse osobiste od zera.
- Klub GMC
Nieustannie rozwijał się także Klub GMC – platforma subskrypcyjna, pogłębiająca wiedzę o finansach i inwestowaniu. W 2023 r. w klubie pojawiły się nowe ścieżki edukacyjne, czego rezultatem było 6 pełnych ścieżek:
- Inwestowanie aktywne od podstaw
- Dodatkowe źródło przychodu od zera
- Analiza techniczna od podstaw
- Inwestowanie w nieruchomości
- Trading na rynku forex
- Trading na rynku krypto
O ile pierwsze trzy ścieżki prowadziłam ja, to już kolejne były zasługą innych ekspertek GMC: Marysi, Alicji i Magdy (więcej w sekcji Team GMC). W 2023 roku klub powiększył się do solidnego grona ponad 700 osób.
Niemniej, w 2024 r. Klub GMC przejdzie metamorfozę i stanie się platformą głównie do nauki inwestowania – naturalną ścieżką dalej po przejściu Kursu Inwestowania od podstaw. W rezultacie, zmieni się nazwa klubu (na Klub Inwestorek), jak również pojawią się nowe ścieżki o inwestowaniu. Natomiast dotychczasowe ścieżki o nieruchomościach i tworzeniu dodatkowego źródła dochodu z klubu wypadną i zmienią się w oddzielne kursy.
- Planer GMC
Jednym z naszych ulubionych projektów 2023 r. jest planer GMC. Ten eksperymentalny projekt to efekt naszej współpracy z TUYO Store. Po co w ogóle planer? Po prostu: stworzyłyśmy narzędzie, którego same potrzebujemy – finansowy dziennik, pełen edukacji, mobilizujących wyzwań i ciekawostek. Planer to przede wszystkim świetne narzędzie do dbania o swoje postępy finansowe i życiowe – zawiera m.in. przegląd budżetu, cele kwartalne i roczne, plany miesięczne do kontroli finansów, planer podróży, arkusze do kontroli wydatków, prezentowniki, wishlisty i jeszcze więcej… a wszystko w dwóch kolorystykach:
- czerń dla minimalistek – https://tuyostore.pl/sklep/planer-finansowy-gmc-black/
- energetyczne kolory – https://tuyostore.pl/sklep/planer-finansowy-gmc-colors/
Co dalej?
Rok 2024 będzie z pewnością okresem metamorfoz i ulepszania starych produktów, wypuszczania ich nowych wersji – jak również tworzenia nowości! Chcemy postawić nie tylko na nowe kursy, ale i książki oraz solidny rozwój Klubu Inwestorek.
Spotkania i konferencje
2023 rok obfitował w spotkania na żywo – co mnie osobiście bardzo cieszy. Po początkowych latach rozwoju głównie w świecie online, niesamowicie ważne było to, aby budować społeczność także twarzą w twarz: bo nic nie motywuje bardziej niż rozmowa na żywo ze sobą nawzajem i zobaczenie wokół siebie osób o podobnych potrzebach, celach i wyzwaniach.
Miniony rok pod tym względem mogłabym podsumować słowami: „jak u Hitchcocka”. Zaczęło się od trzęsienia ziemi, potem zaś napięcie nieprzerwanie rosło. Oto, co dokładnie się wydarzyło:
- Akademia Inwestorki
Pierwsza w Polsce konferencja finansowa dla kobiet i zorganizowana przez kobiety miała miejsce 3 marca i była prezentem na Dzień Kobiet. Razem z Izą Kozakiewicz oraz Siecią Przedsiębiorczych Kobiet zdecydowałyśmy się wypłynąć na nieznany ocean. Konferencja o inwestowaniu dla kobiet była ryzykownym posunięciem, bo po prostu nikt tego wcześniej nie robił. Ale okazała się strzałem w dziesiątkę! Relację z tego wydarzenia można przeczytać pod tym linkiem.
- Invest Cuffs
Kolejnym wydarzeniem, które także miało miejsce w marcu, była największa w Polsce konferencja inwestycyjna – Invest Cuffs. Była dla nas wyjątkowa z wielu powodów: spotkanie ze znajomymi z branży, mnóstwo merytorycznych wykładów, tradycyjna debata surowcowa z moim udziałem jako jedynej kobiety wśród rozmówców, nasze czterogodzinne (!!!) praktyczne warsztaty z case study, podczas których frekwencja nie malała…
Ale tę edycję Invest Cuffs zapamiętamy także z innego powodu. To na nich zdobyłyśmy nagrodę dla najlepszej inicjatywy edukacyjnej 2022 roku. Konkurencja była spora, więc zaangażowanie społeczności GMC odbiło się echem po inwestorskim środowisku. A ja, cóż mogę napisać, uroniłam łezkę wzruszenia, bo wiedziałam, że ta nagroda to nie jest bibelot na półce, ale przede wszystkim wyraz Waszego zaufania do mnie i całego teamu GMC. Dzięki Waszym głosom Girls Money Club zdobyło swoją pierwszą nagrodę podczas swojej pierwszej nominacji, a ja zajęłam drugie miejsce w kategorii „Analityk Roku 2022” – co także było dla mnie ważnym wyróżnieniem, biorąc pod uwagę, że (znów) byłam jedyną kobietą wśród nominowanych. Więcej o przebiegu Invest Cuffs i nagrodzie pisałyśmy w tym artykule.
- Warsztaty tradingowe
W 2023 roku pojawiły się w GMC także treści związane z tradingiem. W połowie kwietnia spotkałyśmy się na warsztatach tradingowych w centrum Warszawy, powiązane ze wspomnianym wcześniej wyzwaniem tradingowym. Całe wyzwanie prowadziła Ewa z teamu GMC, a warsztaty prowadziły Alicja i Magda, nasze ekspertki od tradingu, których ścieżki edukacyjne w Klubie GMC znajdują się tutaj.
- GMC on Tour – wiedza o ETFach
Kolejna okazja do spotkań pojawiła się bardzo szybko. We współpracy z DM BOŚ zorganizowałyśmy tournée po Polsce, podczas którego opowiadałam o inwestowaniu w ETFy. Odwiedziłam Poznań, Wrocław, Warszawę, Kraków, Gdańsk, a dodatkowo odbyły się aż dwa spotkania w Warszawie. Wiem, że dla wielu z Was, uczestniczek naszych spotkań, była to nie tylko motywacja do pierwszej inwestycji w ETFy, ale także do wspaniałego networkingu.
- Women Invest na GPW
No i przechodzimy do kulminacyjnego wydarzenia minionego roku, czyli konferencji Women Invest, która odbyła się 15 listopada – i to na samej Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie!
W konferencji wzięło udział ponad 500 uczestniczek na żywo, 100 prelegentów (głównie prelegentek 😉) i wiele osób, które zadbały o to, by wszystkie techniczne aspekty były dopięte na ostatni guzik. Był więc networking, ale było i mnóstwo merytoryki w formie warsztatów, debat oraz wykładów VIP. Więcej o wydarzeniu Women Invest można przeczytać tutaj.
Siedziba GMC: nasze miejsce w centrum Warszawy
W roku 2023 podjęłam ważną decyzję – kupiłam piękne mieszkanie w kamienicy na ul. Jasnej, w samym centrum Warszawy. I od razu wiedziałam, że to miejsce spełni się jako siedziba Girls Money Club, bo wciąż oprócz obecności online, niezwykle potrzebne są spotkania na żywo.
W siedzibie GMC stworzymy bezpieczną przestrzeń dla edukacji finansowej i zawodowej kobiet. Będziemy się spotykać, wspólnie pracować oraz rozmawiać, wymieniać doświadczeniami oraz robić mastermindy, warsztaty edukacyjne i spotkania networkingowe.
Innymi słowy: będzie się działo, a rok 2024 będzie czasem spotkań na żywo!
Stworzenie fizycznej siedziby to dość ryzykowny ruch, ale moim zdaniem, to przede wszystkim świadectwo tego, że nasza społeczność wyszła już dawno zza ekranów telefonów czy komputerów. Nie ma lepszej energii niż ta, której doświadczamy na żywo – więc teraz w #teamGMC zakasałyśmy rękawy i tworzymy harmonogram różnych eventów.
Team GMC
Na deser zostawiłam moją ulubioną część podsumowania, którą są… ludzie. A dokładniej, wspaniałe kobiety, bez których Girls Money Club by nie powstał i nie rozwijał się w tak szalonym tempie.
Oprócz mnie, team GMC tworzą już:
- Ewa – specjalistka od finansów przyszłości, nowych technologii, krypto i blockchainu, która jednocześnie pozostaje moim największym wsparciem w zakresie tworzenia treści
- Magda – mistrzyni organizacji i moja prawa ręka w kwestii wszelkich spraw technicznych, znająca kulisy GMC jak własną kieszeń i czasem lepiej ode mnie 😉
- Martyna – wspierająca mnie w kwestii montażu podkastu
- Asia – specjalistka od produktywności i graficzka, której efekty pracy widzicie na naszych mediach społecznościowych czy landing page, a która w 2024 r. wesprze nas także w sprawach planowania social mediów
- Marysia – rzeczoznawca majątkowy i twórczyni ścieżki nieruchomościowej oraz e-booka o nieruchomościach (który niedługo ujrzy światło dzienne)
- Alicja – traderka, twórczyni ścieżki o tradingu na rynku forex w Klubie GMC
- Magda – traderka na rynku krypto, która w tej samej tematyce stworzyła ścieżkę w Klubie GMC
- Natalia – wspierająca mnie w montażu filmików na social media
- Ania – moja siostra, która w nowym roku wesprze team GMC organizacyjnie i księgowo, jak również zajmie się treściami dotyczącymi kariery w korpo.
Łącznie ze mną, jest nas więc już 10, ale tak naprawdę, to za rozwojem Girls Money Club stoi znacznie więcej wspaniałych kobiet, w tym Krzysia (wszechogarniająca graficzka, wspierająca nas w tworzeniu m.in. ebooków), Kamila i Magda (tworzące nową stronę www) czy Iza (moja pierwsza wirtualna asystentka).
Najwięcej pracy codziennie oczywiście ma nasz „core team”, czyli ja, Ewa i Magda – więc w listopadzie, tuż po konferencji Women Invest, wybrałyśmy się w trójkę na pierwsze wspólne workation teamu GMC do Lizbony! Po szalonym roku i konferencji na GPW nie pozostało nam bowiem nic innego jak naładować baterie i zaplanować kolejne przedsięwzięcia.
Chociaż wyjazd ten był pierwszym w naszej krótkiej historii, to z pewnością nie będzie ostatnim!
Podsumowanie
To podsumowanie podsumowania można ująć prosto: 2023 był rokiem, w którym projekt Girls Money Club na stałe zadomowił się na polskim rynku inwestycyjnym i edukacyjnym. A kolejny rok przyniesie nowe wyzwania, bowiem nasz apetyt tylko rośnie, a pomysłów na nowe projekty jest jeszcze więcej niż rok temu.
Wiem jednak, że każdy rozwój musi przebiegać stopniowo i opierać się o solidne priorytety. W tym roku będą to spotkania na żywo w nowej siedzibie (i nie tylko), pierwsze książki oraz rozwój zagadnień i ujęcie już nie tylko kwestii inwestowania czy prowadzenia biznesu, ale także rozwoju kariery korporacyjnej czy skutecznego negocjowania.
Jeśli wszystko dobrze pójdzie, w 2024 roku wskoczymy znów na poziom wyżej. Czego życzę sobie, całemu teamowi GMC i całej naszej społeczności!